Kuda i kako da vodite vaš ERP posao u 2018?

​Koliko puta ste se zapitali kako najlakše da pronađete nove kupce, među hiljadama domaćih firmi koja nemaju ERP rešenja? A zašto ga nemaju? Da li je u pitanju samo kriza potražnje? Zato vam nudimo tri studije o poslovnim softverskim rešenjima, koje pružaju sveobuhvatni pregled domaće ERP scene...


Poruči izveštaje

Notebook – prenosivi računari 2008

Srpsko tržište prenosivih računara i dalje beleži veoma visoku stopu rasta, tako da je sa godišnjim rastom isporuka od oko 60% u 2008. godini isporučeno 123.441 notebook mašina. U periodu 2004-2008. godina isporuke prenosivih računara rasle su prosečnom godišnjom stopom od 63 odsto.

I pored toga što se broj proizvođača i distributera na srpskoj notebook sceni smanjio za po dva takmaca, konkurencija u ovom segmentu je i dalje izuzetno velika. Na tržištu je bilo prisutno 10 proizvođača, koji su prodavali kroz 12 lokalnih distributera. Ukupan broj pojedinačnih ugovora u prošloj godini čak se povećao sa 34 na 39. Najveći doprinos je dao „Dell“, koji je u 2008. godini uveo čak tri nova distributera.

Kroz osam najvitalnijih pojedinačnih ugovora isporučeno je oko 50% ukupnih količina. Preostali ugovori (31), sa preostalih 50% ukupnih količina, podelili su „ostatke“ tržišnog kolača (u proseku tek 1,6%). Svi imaju planove da rastu brže od tržišta, a njihove „skromne“ ambicije, od tek jednog ili dva procentna poena više, lako se pretvaraju u 50% veću ponudu nego što tržište može da primi. Pitanje je da li će i kada distributeri zaraditi novac trgujući u segmentu prenosivih računara. Jedno je sigurno, proizvođači i kupci za sada dobro prolaze.

“HP” se, posle tri godine boravka na drugoj poziciji, vratio na vodeću poziciju među notebook isporučiocima u Srbiji, sledi “MSI”, dok je “Fujitsu Siemens Computers” pao na treću poziciji. U 2008. godini, ambiciozno su rasli i “Toshiba”, “Dell”, “Asus” i “Acer”, a konkurentnost u notebook segmentu dodatno su pojačavali “Lenovo” i “Apple”.

Notebook tržište postaje jedan od najznačajnijih segmenata srpskog IT tržišta. U prošloj godini vrednost notebook segmenta je dostigla 14% IT tržišta, što je povećanje udela za 2 procentna poena u odnosu na 2007. Još uvek ostaje dovoljno prostora za rast, pošto je zastupljenost prenosivih računara u Srbiji daleko niža nego u ostalim zemljama srednje Evrope. Ukoliko bi se nastavio ovakav eksplozivan rast, srpsko tržište prenosivih računara bi za godinu ili dve postalo vodeće tržište u regionu jugoistočne Evrope.

Kuda i kako da vodite vaš integratorski posao narednim godinama?

U privredi Srbije leži veliki potencijal za rast IT ulaganja, a da li vam je jasno ko i kada će ga realizovati? Naš doprinos da krenete u pravom smeru predstavlja rad na ovim analizama i verujemo da će doprineti vašem boljem razumevanju tržišta, konkurencije i kupaca. Detaljne informacije, analize i prognoze pomažu da se dobiju odgovori na ključna pitanja...


Poruči izveštaje